073-7600065

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
דודי כרמל

דודי שמש – שאלות נפוצות

חברת דודי הכרמל מספקת שירות מקצועי ומקיף של התקנה ותיקון דודי שמש ודודים חשמליים, לצד מגוון שירותי אינסטלציה נוספים. אם אתם מתלבטים לגבי רכישת דוד שמש או רוצים לדעת משהו לגבי תקלה בדוד שלכם, בנינו עבורכם מדריך תמציתי עם שאלות נפוצות בתחום.

מה עלות חימום מים ע"י חשמל?

התשובה תלויה כמובן בתעריף החשמל. אך במציאות בה קוט"ש עולה 60 אגורות, אז עלות הפעלת דוד חשמלי היא כ-1.5 ש"ח לשעה. כך שבחישוב כללי מדובר על עלות חודשית של 90-100 ש"ח. בדודי שמש, במשך כ-9 חודשים מתוך השנה, אין צורך להפעיל את החימום החשמלי, כך שמדובר בחיסכון ניכר.

מה גודל הדוד הנכון לנו?

בדודי מים חמים יש כלל אצבע לחישוב גודל הדוד הדרוש. אנו עובדים לפי נוסחא של כ-35 ליטר מים חמים ליום לאדם. מכאן שמשפחה של 4 נפשות תזדקק לדוד של 120 ליטר, בעוד זוג יכול להסתפק ב-80 ליטר ומשפחה של מעל 5 אנשים תצטרך דוד גדול של 200 ליטר.

האם יש הבדל בחימום מים בדוד שמש בין הקיץ לחורף?

בהחלט יש! בקיץ פעולת דודי שמש בקריות יעילה ומהירה הרבה יותר מאשר בחורף, גם בימים הרבים בחורף הישראלי בהם יש שמש. בחורף עוצמת קרינת השמש נמוכה יותר, יש פחות שעות אור וגם זווית השמש נמוכה יותר ולכן פחות קרינת שמש פוגעת באופן אופטימאלי בקולט. בנוסף, בחורף טמפרטורת המים ההתחלתית קרה יותר ולכן על הדוד לחמם את המים מנקודת התחלה נמוכה יותר. וזה רק לגבי ימי חורף חורפיים, בימי גשם ועננות יש צורך להפעיל את החימום החשמלי כגיבוי.

רוב ימות השנה בישראל הם שמשיים ודודי שמש בקריות הם בכל מקרה פיתרון יותר יעיל ומשתלם כלכלית בטווח הבינוני והארוך.

 
 
 
קולטי שמש על הגג

מדוע חשוב להתאים את גודל הקולט לגודל הדוד?

בדברים האלו עדיף לא "לשחק" וחשוב להתאים את גודל הקולט לנפח הדוד. קולט קטן מדי לעומת נפח הדוד פשוט לא יחמם את המים במהירות וביעילות הרצויות. התאמת שני אלמנטים קריטיים אלו מאפשרת ניצול מרבי של קרינת השמש לחימום המים ויעילות כלכלית אופטימאלית.

באיזו טמפרטורת מים מתקלחים?

התשובה כמובן משתנה מאדם לאדם. אך באופן כללי אנשים מתקלחים בטווח טמפרטורת מים של 39-41 מעלות. נשים לרוב מעדיפות מקלחות חמות יותר מאשר גברים.

מה זה ציפוי אמייל בדוד והאם הוא חשוב?

בדודים מקצועיים ואיכותיים קיים ציפוי אמייל המבודד בין המים לבין גוף הדוד. הציפוי מיועד למניעת חלודה, לשמירה על מים נקיים יותר והגנה על הדוד כך שאורך חייו יהיה גדול יותר. בדוד איכותי יישום ציפוי האמייל נעשה בוואקום להבטחת כיסוי מושלם ומלא. הציפוי בהחלט חשוב ותורם לאיכות המים בדוד ולשמירה על תקינותו לאורך זמן.

האם יש תחזוקה שוטפת לדוד שמש?

בהחלט כן, אם אתם רוצים לשמור על יעילותו של הדוד שלכם ועל תקינותו לאורך זמן ממושך יותר. רצוי שאת התחזוקה יבצע טכנאי מורשה! היבטי תחזוקה שוטפת לדוד מים חמים כוללים למשל בדיקה למגן האבנית והחלפת החומר הפעיל, ניקוי מסננים אם קיימים על קו המים, ניקוי של הקולט מאבק ואבנית, שטיפה פנימית לצנרת הקולט ולדוד, החלפת אנודה (הגנה פנימית על הפלדה של הדוד).

תחזוקה שוטפת לדוד וקולטי השמש

יש טפטוף מהדוד – זו בטוח תקלה?

לאו דווקא! בכל דוד צריך להיות מותקן פורק לחץ, אשר מגן מפני פיצוץ כאשר הלחץ בדוד גבוה מדי משום מה. כאשר הלחץ בתוך הדוד עולה על 8 אטמוספרות, פורק הלחץ משחרר לחץ וזה כולל גם טפטוף של מים מהפורק. הלחץ הגבוה יכול להיווצר למשל כאשר חם מאוד בחוץ ולא נעשה שימוש במים החמים בדוד או אם לחץ המים המגיע לבית גבוה מדי.
רוצים התקנת דוד שמש מקצועי עם שירות אמין ללא פשרות? יש תקלה בדוד ואתם רוצים תיקון מהיר, יעיל ושקוף? התקשרו לדודי הכרמל ותהיו עם ראש שקט – 073-7600065

תפריט נגישות